1. Het Rebound VO traject,
Rebound
VO heeft vier groepen met maximaal 12 leerlingen per groep.
We streven ernaar de leerlingen na drie maanden weer terug
te schakelen naar hun oude school. Vaak gebeurt dat gefaseerd.
Dankzij de gefaseerde schakeling kunnen school en leerling
weer langzaam aan elkaar wennen. In de theoriegroepen worden
leerlingen geplaatst die een voornamelijk theoretisch programma
kunnen volgen. De theorielessen worden aangevuld met de
praktijkvakken techniek, koken, gymnastiek en creatieve
vorming. Leerlingen die niet in staat zijn een theorieprogramma
te volgen krijgen zo mogelijk andere activiteiten aangeboden.
Hierbij wordt samengewerkt met stagebedrijven en arbeidstrainingscentra.
3.
Het Rebound MBO traject,
Rebound
MBO heeft twee groepen met maximaal 14 leerlingen per groep.
We streven ernaar de leerlingen binnen 13 weken weer terug
te schakelen naar hun oude of een nieuwe opleiding. Vaak
gebeurt dat gefaseerd. Dankzij de gefaseerde schakeling
kunnen opleiding en leerling (weer) langzaam aan elkaar
wennen.
Leerlingen die na 13 weken niet kunnen schakelen omdat de
MBO opleiding niet tussentijds toelaat kunnen werk- en of
stagetrajecten volgen.
|
2. De trajecten Herstart
en Op de Rails
Ook
in het schooljaar 2013 -2014 kunnen er leerlingen aangemeld
voor de Renn4 projecten Herstart en op de Rails. Deze leerlingen
worden echter niet meer opgevangen in aparte groepen maar
in groepen waarin zowel Herstart, op de Rails en Reboundleerlingen
zitten. Herstart leerlingen zijn langdurig niet naar school
geweest, doch ten minste vier weken niet. Herstart leerlingen
vinden het erg moeilijk om zonder intensieve begeleiding
het schoolritme weer op te pakken. Op de Raislleerlingen
vertonen ernstige gedragsproblemen zonder dat die direct
zijn te herleiden tot een geclassificeerde gedragsstoornis.
4.
Nazorg
Zodra
de leerling is (terug) geschakeld wordt er gedurende ongeveer
6 tot 8 weken nazorg verleend. De nazorg docent heeft regelmatig
contact met de leerling en zijn mentor. Ouders worden op
de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.
Een leerling wordt aangemeld
en na de intake wordt door de commissie voor advies
en plaatsing beslist in welke groep de leerling plaatsneemt.
|
|